Spatial Management - Universitas Lodziensis

GOSPODARKA PRZESTRZENNA

Forum Spatial Management - Universitas Lodziensis Strona Główna -> Spam -> Kobro City (EC1, SSS, podziemny Fabryczny)
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Kobro City (EC1, SSS, podziemny Fabryczny)
PostWysłany: Nie 0:31, 06 Gru 2009
Rozetto

 
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 725
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź - Górna (GP2)
Płeć: Mężczyzna





[link widoczny dla zalogowanych]

Ogłoszono przetarg na projekt i budowę nowego Fabrycznego i całej infrastruktury towarzyszącej. NA RESZ CIE. Wykonawca musi ukończyć inwestycję w ciągu 36 miesięcy od daty podpisania umowy. Termin składania ofert 5.01.2010

ZAMAWIAJĄCY: Miasto Łódź, Polskie Koleje Państwowe S.A., PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zamawiający upoważniony: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego stanowiącego multimodalny dworzec Łódź – Fabryczna, położonego w obszarze inwestycji polegającego na budowie Nowego Centrum Łodzi. Inwestycja będąca przedmiotem niniejszego zamówienia polega na wzniesieniu obiektów budowlanych oraz wykonaniu głębokich wykopów z ich zabezpieczeniem wraz z wywiezieniem urobku ziemi, rozbiórką obiektów i infrastruktury istniejącej.

Inwestycja zrealizowana będzie w rejonie ulic: Kilińskiego, Narutowicza, Składowej i Węglowej oraz na terenie obecnego Dworca Łódź – Fabryczna i terenów bezpośrednio przyległych. Masy ziemi z wykopów i rozbiórek wywożone będą istniejącą linią kolejową w rejon stacji Łódź – Widzew, dalej zbudowanym przez wykonawcę technologicznym torem kolejowym i/lub transportem samochodowym i złożone w rejonie ulic: Henrykowskiej i Kosodrzewiny.


Zamówienie obejmuje głównie następujące prace:

Arrow wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem w imieniu i na rzecz zamawiających decyzji
administracyjnych niezbędnych do wykonania i odbioru robót;
Arrow budowa dwunawowego tunelu o długości około 1600 m z linią czterotorową dla prowadzenia ruchu
dalekobieżnego, regionalnego, aglomeracyjnego i kolei dużych prędkości;

Arrow budowa stacji kolejowej Łódź – Fabryczna jako stacji podziemnej: dla czterech peronów i ośmiu torów wraz z
zabudową trzech peronów, dwukrawędziowych o długości 400 m i sześciu torów z pozostawieniem miejsca na
peron czwarty i dwa tory (poziom główki szyny około minus 16,5 m);

Arrow budowa wraz z wyposażeniem podziemnego dworca kolejowego Łódź – Fabryczna (na poziomie około minus
8m z płytą przykrywającą na poziomie 0);

Arrow wykonanie systemu parkingów dla samochodów („Parkuj i Jedź”) oraz dla rowerów po północnej stronie dworca
kolejowego;
Arrow wykonanie i zabezpieczenie wykopu po stronie południowej dworca kolejowego;
Arrow budowa dojazdu do dworca kolejowego Łódź – Fabryczna (po stronie północnej dworca kolejowego)
zapewnionego ulicami: POW, Składową i Węglową,
Arrow likwidację wszelkich kolizji infrastruktury technicznej wynikających z prowadzonej inwestycji;
Arrow budowa i przebudowa linii tramwajowych w obrębie dworca kolejowego wraz budową przystanków tramwajowych
( na poziomie 0 po stronie północnej dworca kolejowego);
Arrow budowa przystanków przesiadkowych autobusów miejskich, regionalnych i dalekobieżnych po stronie północnej
dworca kolejowego;
Arrow wykonanie niezbędnej infrastruktury do funkcjonowania węzła przesiadkowego;
Arrow wykonanie wschodniego i zachodniego przedpola dworca kolejowego i przystanków autobusowych łącznie z
podłączeniem do układu komunikacyjnego miasta.

ale będzie rozpierducha.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rozetto dnia Czw 23:33, 18 Mar 2010, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:53, 06 Gru 2009
bond0076

 
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ŁDZ Śródmieście





NO wreszcie koniec gadania teraz wszyscy do roboty;) a bałagan będzie taki, że radze kierowcom, którzy jeżdzą przez te rejony albo zmienić środek lokomocji albo chodzić na pieszo;)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:36, 10 Mar 2010
Rozetto

 
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 725
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź - Górna (GP2)
Płeć: Mężczyzna





[link widoczny dla zalogowanych]

W dniu dzisiejszym w przetargu pn. "Rewitalizacja EC 1 i jej adaptacja na cele kulturalno artystyczne", został wybrany wykonawca na realizacje Zadania 1 - EC-1 Wschód, który złożył najkorzystniejszą ofertę.

Zwycięzca to konsorcjum PORR:
- PORR (POLSKA) S.A. - lider,
- PORR Projekt Und Hochbau Aktiengesellschaft (Austria)
- PORR GmbH (Austria)

EC1 Wschód:



Zrewitalizowane obiekty EC-1 Wschód pełnić będą funkcje kulturalno-artystyczne. Będzie to przestrzeń otwarta dla artystów, młodych, utalentowanych osób, które chcą się wyrazić przez daną dziedzinę sztuki. Budynek będzie dysponował wystarczającą przestrzenią do tego, jak i salami warsztatowymi i seminaryjnymi, a także pokojami gościnnymi dla wykładowców, studentów, artystów wraz z wymaganą infrastrukturą. Będzie to również przestrzeń, z której będą mogły korzystać inne instytucje organizujące imprezy kulturalno – edukacyjne dla mieszkańców Łodzi, jak i osób przyjeżdżających spoza miasta.

Swoje miejsce znajdą tam między innymi:

Arrow Biblioteka – W hali maszyn budynku EC1 Wschód powstanie biblioteka „5 in lodz”. Jej przezroczyste ściany wypełnią zestawy pięciu książek od ludzi z całego świata. Biblioteka „5 in lodz”, jak przystało na XXI wiek, będzie biblioteką globalną, przekraczającą tradycyjne podziały na literatury narodowe, otwartą na wszystkie strony świata.

Arrow Jezioro pamięci – projekt multimedialny pozwalający na zachowanie w pamięci chwil z codziennego życia mieszkańców Łodzi. Ideą tego projektu jest zachowanie historii Łodzian przez nich opowiadanych i utrwalanych na nośnikach cyfrowych. Za kilka czy kilkadziesiąt lat będzie można dzięki temu zobaczyć i wysłuchać, czym kiedyś żyli mieszkańcy, co było dla nich istotne i ważne, jakie mieli problemy i radości.

Arrow Planetarium – oferować będzie 200 miejsc na widowni, a pokazy będą miały charakter nowatorski i odmienny od dotychczas spotykany w kraju. Będzie to możliwe dzięki nowoczesnej aparaturze w nim zainstalowanej.

Arrow Studia i warsztaty – edukacja w tym obiekcie będzie realizowana poprzez pracownie warsztatowe oraz działania w zakresie wielu różnych rodajów sztuki, takich jak:

* ceramika,
* szkło,
* tapicerka,
* biżuteria,
* rzeźba,
* design,
* ślusarnia,
* stolarnia,
* fotografia,
* motion capture,
* filmowe techniki cyfrowe, efekty specjalne
* balet,taniec,
* malarstwo.

Arrow Galeria – przestrzeń wystawowa - (otwarta przestrzeń publiczna) będzie wykorzystywana do prezentacji prac artystycznych z zakresu sztuk różnego typu. Będą tam się odbywały zarówno wystawy prac artystów związanych ze Sztukami Świata, jak i artystów łódzkich, polskich i międzynarodowych, w tym różnego typu instalacje i „performance”. Będą się również odbywały pokazy sztuki użytkowej, w dużej części powiązanej z działalnością edukacyjną i warsztatową prowadzoną w tych budynkach.

Arrow Teatr dźwięku - Część przestrzeni budynku zajmą profesjonalne studia dźwiękowe dające możliwość nagrywania muzyki filmowej, włączając w to możliwość nagrywania profesjonalnej muzyki orkiestrowej. Zaprojektowane odpowiednio pomieszczenia pozwolą również na tak zwane „zgrywanie” muzyki, a także montowanie muzyki z danym filmem. Teatr dźwięku będzie również obejmował pomieszczenia montażowe i studyjne dające możliwość pracy postprodukcyjnej w zakresie filmów fabularnych, dokumentalnych zarówno na potrzeby kinowe, jak i telewizyjne. Na teatr dźwięku złożą się takie pomieszczenia jak studio nagrań, pomieszczenia do miksowania dźwięków, pomieszczenia do post produkcji dźwiękowej, pomieszczenia na sprzęt nagrywający oraz reżyserka i operatorka.

Arrow Siedziby i biura instytucji kultury - w EC1 będzie siedziba Fundacji Sztuk Świata oraz Festiwalu Camerimage. Przygotowane będą również pomieszczenia biurowe dla organizacji i instytucji kulturalnych, które z uwagi na prestiż EC1, będą chciały posiadać właśnie w tym miejscu swoje przedstawicielstwa.

Arrow Sale seminaryjno – konferencyjne - Kompleks łatwo ustawnych, dzielonych sal seminaryjnych, które będą wykorzystywane przede wszystkim pod kątem edukacyjnym związanym z warsztatami prowadzonymi pod kątem różnych działań edukacyjnych. Dzięki posiadaniu własnych sal wykładowych będzie możliwość nie tylko na realizacji zakładanego programu edukacyjnego, ale i organizacji dodatkowych paneli dyskusyjnych, spotkań, warsztatów, seminariów i konferencji z udziałem uznanych artystów, filmowców, czy innych uznanych specjalistów.

Arrow „Cele sztuki” – pomieszczenia pracy twórczej – Specjalne pokoje przeznaczone dla artystów, gdzie będą mogli tworzyć swoje dzieła w ciszy, spokoju, w warunkach izolacji od świata zewnętrznego, a w razie potrzeby – w zależności od rodzaju tworzonej sztuki – pozostać kilka dni.

Arrow Wieża widokowa



Stan obecny:



Kończą się również przetargi dotyczące:
- realizacji kolejnej części kompleksu - EC1 Zachód,
- budowy podziemnego Fabrycznego (otwarcie ofert początek kwietnia)
- opracowania studium wykonalności dla Kolei Dużych Prędkości Warszawa-Łódź-Wrocław-Poznań.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:31, 11 Mar 2010
grabol

 
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lewice
Płeć: Mężczyzna





Łódź staje przed perspektywą ogromnych możliwości . Nowe Centrum może , w najbliższych latach, osiągnąć status nie tylko centrum miasta ale przede wszystkim nowego centrum regionu. Takiej okazji Łódź nie miała od czasów rozwoju miasta w XIX wieku. Ogromne nakłady związane z tą inwestycją mogą zwrócić się miastu prędzej niż wszyscy się tego spodziewają. Nowe "serce" będzie symbolem powstania nowej jakości w Polsce. Żadne inne miasto wcześniej nie realizowało takiego projektu, na tak ogromną skale. Pozostaje tylko życzyć Łodzianom , zadowolenia z nowej jakości oraz odzyskania dawnej sławy. Sławy na skalę europejską jaką niewątpliwie miasto posiadało w drugiej połowie XIX wieku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grabol dnia Czw 11:32, 11 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:27, 17 Mar 2010
Wojciech

 
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice
Płeć: Mężczyzna





Łódź goni Warszawę...ale ma opóźnienie, jak pociągi z Łodzi do Warszawy. Może wreszcie będzie normalnie. (przekopcie tunel)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:36, 18 Mar 2010
Rozetto

 
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 725
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź - Górna (GP2)
Płeć: Mężczyzna





Nie minęło kilka dni, a tu koniec kolejnego przetargu Smile
-----

17 marca poznaliśmy wykonawcę rewitalizacji kompleksu budynków EC1 Zachód. Zwycięzcą przetargu zostało konsorcjum, którego liderem jest firma PORR (Polska) S.A. To samo konsorcjum kilka dni wcześniej zostało również wybrane na wykonawcę rewitalizacji budynku EC1 Wschód. Przypomnijmy, że PORR odpowiadał m.in. za realizację Hotelu Andel’s i biurowca Textorial Park w Łodzi oraz Centrum Handlu, Sztuki i Biznesu „Stary Browar” w Poznaniu. Zamówienie obejmuje rewitalizację budynku EC1 Zachód wykonanie robót budowlanych wraz z zagospodarowaniem terenów wspólnych – integrujących. W jego zakres wchodzi także budowa nowego budynku w rewitalizowanym kompleksie, przebudowa infrastruktury elektroenergetycznej w celu usunięcia kolizji związanych z prowadzeniem robót budowlanych oraz zagospodarowanie terenów integrujących cały obszar EC1 wraz z infrastrukturą. Wykonawca ma czas na zakończenie inwestycji do końca września 2012 roku.

EC1 Zachód:

W Budynku EC-1 Zachód powstanie interaktywne CENTRUM NAUKI I TECHNIKI, które będzie OŚRODKIEM MUZEALNO-EDUKACYJNO- REKREACYJNYM




Jako ośrodek muzealny będzie obiektem poświęconym udokumentowaniu i upamiętnieniu myśli technicznej zarówno architektonicznej, jak i energetycznej w powiązaniu z estetyką czasu i miejsca oraz funkcjonalnością typową dla elektrowni. W Centrum Nauki i Techniki powstaną trzy „ŚCIEŻKI EDUKACYJNE” powiązane z tematyką energii :

Arrow ŚCIEŻKA ENERGETYCZNA
Arrow ŚCIEŻKA HISTORII CYWILIZACJI I NAUKI
Arrow ŚCIEŻKA „MIKRO ŚWIAT – MAKRO ŚWIAT”

Najważniejszą częścią Centrum Nauki i Techniki będą stałe ekspozycje (elementy ścieżek) składające się z interaktywnych urządzeń umożliwiających samodzielne przeprowadzanie działań i doświadczeń, obserwowanie i badanie określonego zjawiska fizycznego, reakcji chemicznej, czy struktury biologicznej przez zwiedzających.

Na terenie Centrum będą mogły zostać zaprezentowane również wybrane dyscypliny humanistyczne jak np. archeologia czy paleontologia i nauki społeczne. Centrum Nauki i Techniki będzie realizować cele w trzech ważnych obszarach: upowszechniania nauki, edukacji oraz rozwoju i promocji Łodzi i regionu.

Poszanowanie wartości historycznej zachowanego w dużym stopniu oryginalnego wyposażenia obiektów a jednocześnie potrzeba wykorzystania atrakcyjnych postindustrialnych klimatów budynków i wnętrz dla nowych funkcji została ujęta przez autorów koncepcji architektonicznej w strategiczną decyzję: wnętrza najważniejszych, najwartościowszych historycznie budynków: rozdzielni, maszynowni, kotłowni i chłodni kominowej wraz z ich wyposażeniem zostaną w pełni zachowane wzdłuż ich osi podłużnych. Po drugiej stronie osi dokonana zostanie, po znacznym oczyszczeniu, adaptacja wnętrz dla ich nowych funkcji.

Koncepcja Interaktywnego Centrum Nauki opiera się na założeniu, że istniejąca część elektrociepłowni wraz z zachowanymi w niej zabytkowymi urządzeniami stanie się bazą narracji historycznej tj. przywołującej czasy uruchomienia i funkcjonowania obiektu. Na tej podstawie zostanie również wytyczony główny szlak zwiedzania: od kotłów poprzez przepompownię do sterowni oraz szlak szczegółowy i niezależne przestrzenie rozrywkowo – kulturalne. Klamrą narracji architektonicznej będzie industrialny nastrój pomieszczeń, uzupełniony o elementy interaktywne i multimedialne. Konsekwentnie realizowany będzie nie tylko w przestrzeniach przeznaczonych na stałe ekspozycje tematyczne, ale i przykładowo w przestrzeni Rozdzielni przeznaczonej m.in. do pełnienia funkcji kulturalnych i rozrywkowych. Funkcje te będą pełnić również obiekty nowo dobudowane (znajdujące się na południowej stronie kompleksu). Elementy wewnętrznej infrastruktury zostaną maksymalnie wykorzystane - zachowane i zrekonstruowane.

Główny szlak zwiedzania będzie pokrywał się z historycznym szlakiem powstawania energii. Oprócz poznania zabytkowej substancji obiektu, zwiedzający będą mieli możliwość przejścia podstawowej, głównej ścieżki edukacyjnej. Każdy element ścieżki edukacyjnej zostanie zaaranżowany nowoczesnymi i multimedialnymi rozwiązaniami, umożliwiającymi zwiedzającym w aktywny sposób wpływać na kształt i osobisty odbiór wystawy. Możliwość interakcji stanowi o atrakcyjności ekspozycji. I tak np. dzięki wielkoformatowym, przezroczystym foliom holograficznym umieszczonym przy generatorach (bądź innych zabytkowych elementach maszyn elektrociepłowni) przed oczyma widzów, niespodziewanie rozegra się multimedialny spektakl dający im złudzenie, że widzą przekrój przez wybraną maszynę i moment generowania się energii. Rozwiązanie to w mniejszym i większym wymiarze stosowane będzie w pozostałych częściach obiektów. Kolejnym przykładem rozwiązań multimedialnych jest sterownia, gdzie zachowane w całości istniejące wyposażenie umożliwi zwiedzającym dostęp do pulpitów sterowniczych. Po podejściu do panelu widz będzie mógł przeprowadzić symulację, w której wejdzie w rolę osoby odpowiedzialnej za iluminację miasta. Po zapoznaniu się z instrukcją wybranymi przyciskami będzie mógł „oświetlić” wybrane rejony Łodzi, np. zapalić latarnie na ulicy Piotrkowskiej. Całość ukazywać się będzie na wielkoformatowym ekranie przed jego oczami.



Dla całego projektu bardzo istotne jest nawiązanie do idei prowadzenia narracji przez pojęcie energii. Doprowadzi to do połączenia w niektórych miejscach elementów architektonicznych z ekspozycyjnymi, a w konsekwencji powstania swoistej interferencyjności elementów budynku, łagodnego przenikania się komponentów pozwalającego na całościowy odbiór. Dlatego w większości przestrzeni (np. kotłowni, pompowni, maszynowni czy chłodni) znajdzie się uzupełniająca ekspozycja podkreślająca naturę obiektu i naturę energii, która jest z nim powiązana. I tak np. w budynku kotłowni znajdą się elementy ekspozycji związanej z energią światła lub ciepła. Inspiracją do penetracji urządzeń kotłowni będą specjalne, ruchome oświetlacze, lasery i urządzenia optyczne dostępne dla zwiedzających. Dzięki wybranym rozwiązaniom kompozycja przestrzeni pozwoli zachować właściwe proporcje pomiędzy eksponowaniem zachowanych elementów autentycznego wyposażenia przemysłowego, a wymaganiami programu wystawienniczego i rozrywkowego.

Projektowane dla tych przestrzeni tematycznych rozwiązania multimedialne mają kreować indywidualna atmosferę danego wnętrza. Czasami będzie to przestrzeń hermetyczna, czasami wychodząca głównej osi narracji naprzeciw, dopowiadająca i prowadząca z nią dialog, jak w przypadku kina 5 D i działu dotyczącego energii gwiazd. Ważny będzie stopień interaktywności ekspozycji – operowanie projekcjami, możliwość mechanicznego i elektronicznego wprowadzania eksponatów w ruch, samodzielne inicjowanie reakcji chemicznych czy fizycznych – wszystko, co pozwala zwiedzającym na tworzenie własnych, niepowtarzalnych kompozycji i wrażeń. Przestrzeń, która zostanie oddana zwiedzającym do użytku musi być elastyczna, przystosowana do zmian i upgrade’owania, by zawsze mogła pełnić funkcje inspirujące i kształcące. Ważnym elementem będzie też angażowanie w wystawę naturalnych sił i zjawisk związanych z tematem energii naturalnej jak: wykorzystywanie do eksperymentów naturalnego światła, ruchu powietrza, wiatru, wody (w chłodni kominowej) np. poprzez umieszczenie w ekspozycji małych, kinetycznych elementów architektury. Te same źródła energii będą wykorzystane dla stworzenia kinetycznych rzeźb i instalacji przed wejściem do przestrzeni Interaktywnego Centrum Nauki.




Brawo!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:14, 18 Mar 2010
wecu

 
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: XIX-WIECZNA, KAPITALISTYCZNA ŁÓDŹ
Płeć: Mężczyzna





Bardzo pozytywna informacja Smile I bardzo ładne wizualizacje Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:54, 18 Mar 2010
PasiQ88

 
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5





wecu napisał:
Bardzo pozytywna informacja Smile I bardzo ładne wizualizacje Smile



cytat z rodzaju "nie do wiary" Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 18:42, 19 Mar 2010
wecu

 
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: XIX-WIECZNA, KAPITALISTYCZNA ŁÓDŹ
Płeć: Mężczyzna





Ponieważ ostatnimi czasy doszły mnie słuchy o tym jako bym był człowiekiem który się bardzo czepia muszę wydać oświadczenie.

Stanowczo dementuję pogłoski o moim negatywnym nastawieniu i braku wiary w szeroko rozumiane polepszenie sytuacji w Łodzi i Polsce (bo na świecie to ciężko przewidzieć).
Projekt Nowego Centrum Łodzi to projekt bardzo dobry i trzymam za niego kciuki!! Wierzę, ba, jestem pewny, że projekt ten się powiedzie, a nasze miasto dokona skoku cywilizacyjnego. Powiem więcej. Jestem pewny, że w przyszłości ludzie przyjeżdżający do Łodzi będą mówić o tym mieście jako najpiękniejsze w Europie, a ludzie z całej Polski będą tu przyjeżdżać by się osiedlić w tej "Ziemi Obiecanej". Projekt NCŁ, skrzyżowanie najważniejszych dróg w kraju (A1, A2, S8 ), szybka kolej. Dzięki temu rozwój gospodarczy miasta będzie niezwykle dynamiczny. To tu powstanie największe centrum logistyczne w kraju, to tu będą odbywały się najważniejsze wydarzenia kulturalne, to tutaj ludzie będą przyjeżdżać się wybawić do niezliczonej ilości pubów na Piotrkowskiej, to tu będą przyjeżdżać turyści z całego świata podziwiać architekturę i założenia urbanistyczne jednego z największych miast przemysłowych w Europie. Dzięki niższym podatkom i kosztom działalności gospodarczej, dzięki świetnemu połączeniu komunikacyjnym z Warszawą tutaj będą się przenosić biura z drogiej stolicy. Łódź przestanie być "sypialnią" Warszawy i staniemy się równym partnerem w tym duopolis. To tutaj również wg mnie istnieje największe prawdopodobieństwo wytworzenia się ośrodku przemysłowego high-tech. Dlaczego? Bliskość dwóch ważnych ośrodków akademickich (UŁ, UW, PŁ, PW), niższe koszty utrzymania, podatki niż w stolicy (o czym już wspomniałem wcześniej), świetne położenie komunikacyjne, bogata oferta kulturalna (NCŁ, Piotrkowska itd), względnie niskie zanieczyszczenie środowiska, lokalizacja elektrowni atomowej w Bełchatowie (duży potencjał energetyczny), tradycja przemysłowa.
Niektórzy mogą się śmiać, ale ja jestem pewny, że za 20 lat jak pojadę w jakiekolwiek miejsce w Polsce i powiem, że jestem z Łodzi wszyscy będą mi zazdrościć! TAK! Łódź to będzie miasto rozrywki, kultury, biznesu, nowoczesnego przemysłu, mody i filmu. Miasto czyste z przepiękną architekturą, ładem urbanistycznym i uśmiechniętymi ludźmi, a turyści z całego świata będą tu przybywać by zobaczyć Manufakturę, Piotrkowską, Kościuszki, Sienkiewicza, NCŁ, Księży Młyn. Bez patologii w centrum, bez psich gówien na trawnikach, bez pijanych dresów zaczepiających ludzi, bez rozjebanych tramwajów, bez krzywych chodników.
Po tym wszystkim wejdę sobie na górkę na Widzewie (ta która zostanie usypana z ziemi spod fabrycznego), odpalę jointa i z dumą popatrzę na światła miasta mojej ukochanej Łodzi - milionowego miasta (tak, wierzę, że za kilkadziesiąt lat Łódź będzie liczyła milion mieszkańców).
Żeby to jednak stało się rzeczywistością trzeba postawić sprawę jasno i dać wielkiego kopa w dupę nieudolnym urzędnikom i politykom. Dosyć tego pierdolenia! Dosyć półśrodków, korupcji i socjalu. Zamiast dawać zapomogę żulom ze Wschodniej lepiej to zainwestować. Jak nie robią, bo "NIEDASIE" "NIE MA PRACY" niech spierdalają, nierobów nam tu nie potrzeba! Dosyć wydawania pieniędzy na jakieś głupoty jak np. wywożenie śniegu podczas odwilży i szeregu różnych kompletnych głupot!

A to, że narzekam i wiele rzeczy mi nie pasuje to tak już jest. Jeżeli banda zdebilałych urzędników odwala fuszerkę to nie będę mówić, że jest wszystko ok! Jak banda debilów z sejmu chce ograniczyć wolność ludzi też będę oburzony! Jeżeli ktoś pluje na to miasto to też go opluję! Taki już kurwa jestem, może trochę czasem przesadzam, ale po prostu mi zależy. O poprawę sytuacji w Polsce też się nie martwię, bo Polacy to w zasadzie konserwatywny naród który nie da się wpędzić w pułapkę w jaką wpadły państwa zachodniej Europy. Liczę, że ludzie przejrzą na oczy i zrozumieją, że partia która uważa się za prawicę (PiS) to w zasadzie partia skrajnie socjalistyczna (a więc lewicowa!), partia która uważa się za konserwatywno liberalną (PO) to partia populistyczno-chadecka, a takimi dennymi partyjkami jak komuniści z SLD czy "chujwiejakiemamypoglądy" PSL nie będą sobie w ogóle zaprzątać głowy.

Koniec mojego chaotycznego eseju (pisałem go pod wpływem chwili więc proszę nie zważać na stylistykę i inne takie tam), jeśli go przeczytałeś,-aś piona dla ciebie. Zapalę blanta za twoje zdrowie, ale dopiero w lipcu Cool


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wecu dnia Pią 18:59, 19 Mar 2010, w całości zmieniany 5 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:20, 20 Mar 2010
PasiQ88

 
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5





Wecowa wizja przyszłości. książkę napisz:) i nie mam nic przeciwko żeby się sprawdziła. A co do wywożenia śniegu podczas odwilży to popieram, bo inaczej to byśmy pływali po rzekach a nie jeździli po drogach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:32, 20 Mar 2010
wecu

 
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: XIX-WIECZNA, KAPITALISTYCZNA ŁÓDŹ
Płeć: Mężczyzna





Gówno prawda Smile Wszystko by wyparowało Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:11, 03 Cze 2010
Rozetto

 
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 725
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź - Górna (GP2)
Płeć: Mężczyzna





15 czerwca wchodzą ekipy remontowe do budynków EC1 Smile

A jeśli chodzi o podziemny Dworzec Fabryczny, pojawiły się pierwsze wizki - najważniejszym jest fakt, że nie będzie to zagłębiona w ziemi studnia bez światła dziennego, tylko na suficie (poziom 0) będą wielkie świetliki zapewniające naturalne światło. Europa Panie, Europa Smile





Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:53, 04 Lis 2010
Rozetto

 
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 725
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź - Górna (GP2)
Płeć: Mężczyzna





Dziś (4 listopada) poznaliśmy listę pięciu potencjalnych wykonawców podziemnej stacji Łódź Fabryczna. Jak zapewnia Andrzej Wach, prezes zarządu PKP, jest to etap, z którego Polskie Koleje Państwowe już się nie wycofają.

- Zmodernizowana kolej między Łodzią a Warszawą pozwala dziś na podróżowanie w ciągu 1,5 godziny. Czy może być szybciej? Odpowiadamy: tak może być. Jeżeli zmodernizujemy drugą część linii Warszawa - Łódź, będziemy podróżowali w czasie 65 minut. Czy można szybciej? Odpowiadamy: tak. Jeżeli wybudujemy Nowe Centrum Łodzi z podziemnym dworcem kolejowym, z linią dużych prędkości, będziemy podróżowali w czasie około 30 minut - zapowiada Cezary Grabarczyk, Minister infrastruktury.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., jako główny inwestor nowego podziemnego dworca Łódź Fabryczna, ogłosiły dziś listę pięciu konsorcjów, które zostaną zaproszone do złożenia oferty na budowę tego obiektu:

1. Torpol sp. z o.o., Astaldi S.A.., Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów sp. z o.o.
2. Strabag sp. z o.o., Mostostal Warszawa S.A., Acciona Infraestructuras S.A., Dywidag International GmbH
3. Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych "POL-AQUA" S.A., Dragados S.A.
4. Budimex S.A., Ferrovial Agroman S.A.
5. Metrostav a.s., Elektrizace zelenic Praha a.s., Przedsiębiorstwo Robót Mostowych "Mosty Łódź" S.A., Sudop Praha S.A.

Inwestycja ma zostać zrealizowana w latach 2011-2014 roku. Jej wartość, to blisko 2 mld zł. Zamówienie obejmuje m.in. wykonanie dokumentacji projektowej, budowę tunelu dla prowadzenia ruchu dalekobieżnego, regionalnego, aglomeracyjnego i kolei dużych prędkości, budowę stacji kolejowej i dworca kolejowego Łódź Fabryczna, jako stacji podziemnej dla czterech peronów i ośmiu torów. Tory i perony nowego dworca Łódź Fabryczna zlokalizowane będą 16,5 metra pod ziemią, a 10,5 metra nad nimi przebiegać będzie sieć podziemnych ulic i część dworca autobusowego.

Nowe centrum Łodzi wokół dworca Łódź Fabryczna

Jak zapowiada Andrzej Wach, prezes zarządu, dyrektor generalny PKP S.A, w pierwszym kwartale 2011 roku potencjalni inwestorzy zostaną zaproszeni do przetargu na budowę części nadziemnej. A tę stanowić będą hotele, biurowce i obiekty handlowe oraz apartamenty mieszkalne. Wach zapewnia również, że etap związany z budową kolei dużych prędkości oraz etap budowy dworca podziemnego, to są etapy, z których PKP już się nie wycofa. - Ten projekt to szansa dla kolei, dla Łodzi i dla Polski (...) Przywiązujemy do tego projektu bardzo duże znaczenie, bo kolej dużej prędkości w Polsce, to jest skokowa zmiana oferty dla pasażerów - mówi Andrzej Wach.

W ramach projektu wykonany zostanie również system parkingów dla samochodów "Parkuj i Jedź" oraz parking dla rowerów. Dojazd do dworca kolejowego Łódź Fabryczna zapewniony będzie ulicami: P.O.W, Składową i Węglową. Ponadto zostanie zrealizowana przebudowa linii tramwajowych w obrębie dworca kolejowego wraz z budową przystanków tramwajowych oraz budowa przystanków przesiadkowych autobusów miejskich, regionalnych i dalekobieżnych po stronie północnej dworca kolejowego. Ważną informacją jest - jak podkreśla Paweł Dziwisz, członek zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe ds. inwestycji, że kolej będzie zatrzymywała się tylko na dworcu Fabrycznym i przejeżdżała jedynie przez dworzec Łódź Kaliska.

- To pierwszy tego typu projekt w Polsce - mówi Paweł Dziwisz. - Jego wyjątkowość polega nie tylko na tym, że ruch kolejowy sprowadzamy pod ziemię, ale również tworzymy elementy infrastruktury, które w przyszłości zostaną włączone w system kolei dużych prędkości.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską i znajduje się na liście projektów podstawowych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.









Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kobro City (EC1, SSS, podziemny Fabryczny)
Forum Spatial Management - Universitas Lodziensis Strona Główna -> Spam
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin