Autor Wiadomość
Rozetto
PostWysłany: Sob 15:23, 29 Maj 2010    Temat postu:

"Łódź" pod Strykowem: tam A1 i A2 połączą się węzłem.

Będzie to jedno z najbardziej ruchliwych miejsc w Polsce. - Przejeżdżać ma tędy 130 tys. pojazdów na dobę - mówił Cezary Grabarczyk, minister infrastruktury, kiedy wczoraj podpisywał umowę z wykonawcą. Na drugim co do wielkości skrzyżowaniu autostrad w kraju A1 (północ - południe) połączy się z A2 (wschód - zachód).



Przetarg, który trwał od roku, wygrał Budimex. Wykona węzeł za 307,56 mln zł. Kontrakt obejmuje także budowę pięciokilometrowego odcinka A1 oraz dwukilometrowego fragmentu A2. Wykonawca ma też postawić oświetlenie, zbudować system łączności i wybudować garaż dla aut komisariatu policji autostradowej. Teren budowy zostanie przekazany firmie w ciągu 30 dni. Prace rozpoczną się za miesiąc i potrwają do grudnia 2011 roku

Jak już pisaliśmy, skrzyżowanie autostrad początkowo miało być mniejsze. W trakcie budowy obwodnicy Strykowa kolejny raz zbadano przewidywany ruch aut i okazało się, że nowe prognozy zapowiadają dużo większy ruch, niż pierwotnie sądzili specjaliści. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w ostatniej chwili zdecydowała się zmienić projekt. Teraz ma powstać nieporównanie bardziej skomplikowane skrzyżowanie, na które złoży się 10 wiaduktów (w tym jeden podwieszany), osiem łącznic, 23 przepusty (m.in. przejścia dla zwierząt, przejazdy dla rolników), także drogi dojazdowe i zjazdy. Będzie niewiele mniejsze od oddanego niedawno węzła autostrad A1 i A4 w Sośnicy (17 mostów).

Najpierw zostanie zdjęta żyzna warstwa ziemi, a następnie rozpocznie się budowa nasypów. - Jest bardzo mało czasu. Węzeł ma powstać w 17 miesięcy. Musimy rozpocząć prace jak najszybciej - mówi Dariusz Blocher, prezes firmy Budimex. - Mamy już przygotowane miejsce pod zaplecze oraz wybranego kierownika robót. Mieszka w Strykowie, więc dodatkowo będzie spoczywała na nim presja mieszkańców.

Do realizacji inwestycji zostanie wykorzystanych ok. 240 tys. ton mas bitumicznych, 6 tys. ton stali zbrojeniowej i 56 tys. metrów sześciennych betonu.

Część tej inwestycji już istnieje. W ubiegłym roku zakończono budowę by-passa Strykowa, który połączył istniejącą autostradę z drogą krajową nr 14 w kierunku Łowicza i Warszawy. Powstał po protestach mieszkańców, którzy od czasu otwarcia A2 Stryków - Konin skarżyli się na gigantyczne korki, kłęby spalin i paraliż miasta. Obwodnica ta będzie jednym z elementów skrzyżowania.

Budowa węzła ma zakończyć się w listopadzie 2011 r. Na razie nosi on roboczą nazwę "Stryków I". Po zakończeniu prac nazwa zostanie zmieniona na "Łódź". Ma to ułatwić podróżnym orientację w terenie.

Po wybudowaniu skrzyżowania nie będzie można z niego korzystać, bo budowa autostrady A2 z Łodzi do podwarszawskiej Konotopy ma zakończyć się dopiero w maju 2012 r. Podobnie jak trasa ze Strykowa do Torunia. Znacznie dłużej trzeba będzie poczekać na połączenie z południem kraju. Odcinek od Strykowa do Tuszyna będzie gotowy najwcześniej w 2013 r.

Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź[/b]
Rozetto
PostWysłany: Sob 0:42, 03 Kwi 2010    Temat postu:

http://img180.imageshack.us/img180/3852/mapkadrgbezkolizyjnychi.png

Mapka większych inwestycji drogowych w Polsce wraz ze stanem realizacji lub przygotowań do realizacji. Stan na 16 marca 2010.
PasiQ88
PostWysłany: Pią 14:03, 02 Kwi 2010    Temat postu:

niech no mi kurwa pokażą gdzie jest te 29 km między Strykowem i Niesułkowem bo chyba śnie. jakby z 6 razy obrócili to tak, bo z tego co ja wiem to jest około 5, ale ja to popierdolony jestem:D Pewnie chodziło o całość aż do Ozorkowa, co oznacza że zaczną tylko obwodnice Strykowa bo inne prace sa przewidziane na kolejne lata. A kto jechał odcinkiem między Strykowem a Niesułkowem Kolonią ten rozumie moje wkurwienie w tym temacie. Jak zwykle marne dziennikarzyny popisały pierdoły. A apropo kolei to wiem że Województwo chce żeby połowę modernizacji finansowały samorządy lokalne co jest nierealne, wiec tez wcale nie jest pewne czy naprawdę to zmodernizują. Sieją zamieszanie ;p
Rozetto
PostWysłany: Pią 12:38, 02 Kwi 2010    Temat postu:

Uwaga, kierowcy! Od kwietnia strażnicy Wydziału Kontroli Ruchu Drogowego Straży Miejskiej zaczną wspomagać drogówkę i ustawią się z fotoradarami w kilkunastu punktach Łodzi. Gdzie będzie można ich spotkać?

* Ul. 11 Listopada na wysokości sklepu Sam-Scan, * ul. Dąbrowskiego przy ul. Podhalańskiej, * ul. Demokratyczna przy ul. Dzwonowej, * ul. Karolewska pomiędzy ul. Łąkową, a Al. Włókniarzy, * ul. Krakowska przy ul. Tarnowskiej, * ul. Liściasta 46 na wysokości sklepu Sam-Scan, * ul. Łagiewnicka przy ul. Czapli, * ul. Maratońska przy ul. Wróblewskiego, * ul. Podchorążych przy Szkole Podstawowej nr 169, * ul. Pomorska przy ul. Henrykowskiej, * al. Unii Lubelskiej pomiędzy ul. Srebrzyńską, a ul. Drewnowską, * ul. Uniwersytecka przy ul. Jaracza, * ul. Warszawska przy ul. Centralnej, * al. Wyszyńskiego przy Domu Handlowym Piaski, * ul. Zakładowa przy Hetmańskiej.

---


Łódzkie: 250 mln zł na modernizację dróg w regionie

Ponad 250 mln zł przeznaczy w 2010 roku samorząd województwa łódzkiego na modernizację dróg w regionie. Prawie 50 mln zł z tej kwoty pochodzi z Unii Europejskiej. Pieniądze te pozwolą zmodernizować 142 km dróg w województwie.

Jak powiedział w czwartek na konferencji prasowej marszałek województwa łódzkiego Włodzimierz Fisiak, rok 2010 będzie rekordowym pod względem kwoty, jaką samorząd przeznaczył na drogi.

"To ważne, bo dobre drogi to szansa na pozyskanie nowych inwestorów dla naszego regionu. Każda firma, każde przedsiębiorstwo, które z nami rozmawia na temat inwestycji, w pierwszej kolejności pyta o infrastrukturę drogową" - powiedział.

Najwięcej pieniędzy, bo prawie 39 mln zł przeznaczono w tym roku na rozbudowę 16 km drogi wojewódzkiej nr 725 od Rawy Mazowieckiej do wschodniej granicy województwa. Prace mają być zakończone w 2011 roku. Z kolei 25,6 mln zł ma kosztować w tym roku modernizacja i rozbudowa 29,4 km trasy nr 708 Stryków - Niesułów. Według samorządowców, to bardzo ważna inwestycja, bo związana jest bezpośrednio z planowaną budową skrzyżowania autostrad pod Strykowem.

Pozostałe pieniądze wydane zostaną na modernizację lub kompleksową przebudowę min. trasy Niesułków - Brzeziny (20 ml mln zł), Niewiadów - Tomaszów Mazowiecki (25,2 mln zł).

Przy okazji konferencji o drogach marszałek Fisiak poinformował, że samorząd województwa zawarł z firmą PKP Polskie Linie Kolejowe umowę na dofinansowanie modernizacji linii kolejowej Bednary - Zgierz, będącej częścią trasy Łowicz - Łódź. Ze względu na zły stan techniczny odcinka Bednary - Zgierz, dwa lata temu trasa została wyłączona dla ruchu pasażerskiego.

Teraz - zdaniem marszałka - dzięki jej modernizacji pociągi pasażerskie wrócą na swoją trasę, a przejazd z Łowicza do Łodzi skróci się z ok. 2,5 godz. - do godziny. Prace mają zostać zakończone w trzecim kwartale 2011 roku.

Źródło: PAP
PasiQ88
PostWysłany: Wto 19:29, 30 Mar 2010    Temat postu:

Na DW 708 roboty nie zwalniają tempa

Trwa modernizacja drogi wojewódzkiej nr 708 (woj. łódzkie). Po przerwie zimowej wznowiono prace na odcinku Niesułków – Brzeziny. Modernizacja tego ponad 9 kilometrowego odcinka drogi potrwa do lipca 2011 r.
Obecnie roboty odbywają się przede wszystkim na dwóch odcinkach o długości 640 i 700 metrów, gdzie ruch odbywa się w systemie wahadłowym. Oprócz tego prowadzone są prace kanalizacyjne.

Jeszcze w tym roku ruszy kolejny etap prac, tym razem realizowany ze środków unijnych. Zarząd Województwa Łódzkiego wybrał jako kluczowy do dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego, projekt rozbudowy drogi 708 na odcinku Ozorków – Warszyce – Stryków – Niesułków wraz z realizacją obwodnicy miasta Stryków. Koszt tej inwestycji to ponad 134,4 mln zł.
PasiQ88
PostWysłany: Pon 20:12, 25 Sty 2010    Temat postu:

GDDKiA zbuduje A1 Stryków – Pyrzowice

Autostrada A1 na odcinku Stryków - Pyrzowice będzie budowana w systemie tradycyjnym przez GDDKiA. Konsorcjum Autostrada Południe SA do 22 stycznia 2010 roku nie zapewniło finansowania tego projektu, do czego zobowiązało się w umowie koncesyjnej z 22 stycznia 2009 roku co automatycznie oznacza, że straciło możliwość budowy i eksploatacji tego odcinka autostrady A1. - A1 od Strykowa do Pyrzowic będzie budowana w systemie tradycyjnym przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. GDDKiA zobowiązuje się, że zrobi wszystko, aby autostrada A1 Stryków - Pyrzowice została udostępniona kierowcom przed Mistrzostwami Europy w piłce nożnej w 2012 roku – informuje GDDKiA.


Strona publiczna zobowiązała koncesjonariusza do wykonania projektu budowlanego A1 do 22 stycznia 2010 roku i projektu wykonawczego do czerwca 2010 roku, a nie rozpoczęcia projektowania dopiero po formalnym zamknięciu finansowania. Rozwiązanie to zostało zawarte w umowie dla bezpieczeństwa zachowania terminu budowy, aby sprawnie przejąć projekt i rozpocząć dalsze prace bez opóźnień, w przypadku gdyby spółka nie osiągnęła zamknięcia finansowego. Dzięki temu rok, który umową koncesyjną został przyznany Autostradzie Południe SA na zamknięcie finansowe budowy został wykorzystany na stworzenie projektu budowlanego inwestycji. Projekt ten został złożony w GDDKiA 20 stycznia 2010 roku.

Harmonogram najbliższych wydarzeń związanych z przygotowaniem budowy A1 w systemie tradycyjnym będzie następujący. GDDKiA w ciągu najbliższych dwóch tygodni sprawdzi projekt pod katem jego jakości, zgodności z założeniami technicznymi i umową między Skarbem Państwa i APSA. Jeżeli okaże się, że projekt, za który odpowiedzialny był koncesjonariusz, jest zgodny z wymogami umowy, na jego podstawie prowadzone będą dalsze procedury zmierzające do uzyskania pozwoleń niezbędnych do ogłoszenia przetargu na wybór wykonawcy budowy autostrady A1 od Strykowa do Pyrzowic. GDDKiA w 2010 roku chce wybrać wykonawcę i rozpocząć budowę autostrady.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje również, że po wsparciu udzielonym przez stronę publiczną Europejski Bank Inwestycyjny zdecydował 22 września 2009 roku, że udzieli koncesjonariuszowi kredytu na sfinansowanie niemal połowy inwestycji. Niestety koncesjonariusz nie uzyskał finansowania w bankach komercyjnych.

Aktualnie w systemie partnerstwa publiczno-prywatnego realizowane są dwa odcinki autostrad - A1 Nowe Marzy - Toruń i A2 Świecko – Nowy Tomyśl. Odcinek A1 Stryków - Pyrzowice zostanie zrealizowany w systemie tradycyjnym.


Krótko mówiąc oznacza to około pół roku w plecy Smile
PasiQ88
PostWysłany: Sob 0:34, 05 Gru 2009    Temat postu:

Którędy do Łodzi? – trzy warianty dla S8

Wiadomo, ze droga S-8 będzie tworzyła południową obwodnicę Łodzi – to tzw. łódzki wariant jej przebiegu. Planiści zaprojektowali trzy warianty drogi ekspresowej S-8. Wszystkie one przebiegają w okolicach Sieradza, Zduńskiej Woli, Pabianic i Łodzi, omijając je jednak z różnych stron. Teraz mieszkańcy mogą zgłaszać swoje uwagi i sugestie. Zostaną one wzięte pod uwagę przed podjęciem ostatecznej decyzji.


Którędy do Łodzi? – trzy warianty dla S8
GDDKiA rekomenduje wariant zielony na odcinku Walichnowy - Pabianice i dalej wariant różowy w którym droga mija wszystkie miasta od południa. Tą samą wersję wybrała Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych, która działa przy Ministerstwie Infrastruktury. W najbliższym czasie swoje uwagi mogą zgłaszać wszyscy zainteresowani mieszkańcy. W połowie miesiąca będzie rozprawa administracyjna, na której zostanie wybrany ostateczny wariant. Wybór przebiegu drogi pozwoli uzyskać decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach i prowadzić dalsze przygotowania. Budowa ma rozpocząć się w 2011 r. i potrwać trzy lata – informuje Gazeta Wyborcza.

We wrześniu podpisano już umowę na zaprojektowanie i wybudowanie 61-kilometrowego fragmentu od Rawy Mazowieckiej do Piotrkowa Trybunalskiego. S-8 na tym odcinku będzie przebiegać po istniejącej drodze krajowej nr 8, czyli tzw. gierkówce. Prace ruszą na początku 2010 roku i potrwają do maja 2012.
Rozetto
PostWysłany: Śro 13:39, 25 Lis 2009    Temat postu:

Inwestycje około Piotrkowo-Bartkowe Wink

Będzie północna obwodnica Łodzi

Ruszył kolejny etap modernizacji drogi wojewódzkiej nr 708 Stryków - Brzeziny. Drogowcy przystąpili do przebudowy dwóch 800-metrowych odcinków w powiecie brzezińskim. Od kilku dni trwają tam prace przy usuwaniu starej nawierzchni. Ruch odbywa się wahadłowo, sterowany jest sygnalizacją świetlną.

Remont ponaddziewięciokilometrowego odcinka ma zakończyć się w połowie 2011 roku. Obejmie całkowitą wymianę nawierzchni, wzmocnienie podbudowy, przebudowę mostu na rzeczce Mrożycy oraz jedenaście przepustów. Powstaną zatoki autobusowe oraz zjazdy do posesji i chodniki w miejscowościach: Dąbrówka, Tadzin i Brzeziny. Koszt tej inwestycji wyniesie ok. 40 milionów złotych; finansuje ją Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi. Część nakładów pochodzić ma z funduszy unijnych.

- Remont fragmentu drogi nr 708 jest częścią planowanej gruntownej jej modernizacji na całej długości, czyli na odcinku Ozorków - Warszyce - Stryków - Niesułków wraz z budową obwodnicy Strykowa - informuje Marcin Nowicki z ZDW w Łodzi. - Koszt tej inwestycji to ponad 134 mln zł.

Do 2012 roku powstanie prawie 30 km drogi o nawierzchni przystosowanej do przenoszenia ruchu ciężkiego, w tym zupełnie nowy odcinek stanowiący obwodnicę Strykowa. Będzie on budowany przy udziale finansowym strykowskiego samorządu.

Modernizacja drogi nr 708 sprawi, że ruch ciężarowy będzie mógł omijać od północy Łódź. Trasa ta łączy drogi krajowe nr 72, 14 i 1 umożliwiając przejazd z zachodu na wschód po obrzeżach aglomeracji.
PasiQ88
PostWysłany: Pon 12:45, 01 Cze 2009    Temat postu:

Przetarg na węzeł Stryków ogłoszony

Przetarg na budowę węzła autostradowego (A-1/A-2) w Strykowie ogłoszony został przez łódzki oddział GDDKiA. Budowa ma rozpocząć się w 2010 roku, a zakończyć w 2011. Obecna obwodnica Strykowa stanie się integralną częścią węzła.
„Jest to przetarg ograniczony, dwustopniowy. W pierwszym etapie oferenci będą oceniani merytorycznie (otwarcie ofert 29 czerwca) a do drugiego etapu zakwalifikują się ci, którzy spełnią kryteria zawarte w ogłoszeniu. Wyłonienie wykonawcy ma nastąpić we listopadzie br.” – informuje GDDKiA w Łodzi.

Węzeł „Łódzki”, bo tak nazywać się będzie skrzyżowanie autostrad A1 i A2, zajmować będzie powierzchnię kilkunastu hektarów. Składać się będzie z trzynastu wiaduktów.

Przez A2 w okolicach Strykowa w 2020 r. przejeżdżać będzie blisko 85 tys. pojazdów w ciągu doby, a przez A1 50-60 tys. Na chwilę obecną cały ruch na wysokości Strykowa (droga krajowa nr 14 oraz obwodnica) to "zaledwie" 21 tys. pojazdów na dobę.
Węzeł Stryków będzie jednym z trzech w Polsce węzłów, na których będą spotykać się autostrady. Drugie skrzyżowanie autostrad powstanie pod Gliwicami, gdzie skrzyżują się autostrady A1 i A4 a trzecie powstaje pod Wrocławiem (A4 z ACool.

źródło: GDDKiA
mojeauto.pl
bercik
PostWysłany: Wto 9:16, 14 Kwi 2009    Temat postu:

Cytat:
W tym roku GDDKiA zamierza ogłosić 53 przetargi na budowę ponad tysiąca kilometrów dróg - pisze "Rzeczpospolita". W 2009 roku kierowcy mają zacząć korzystać z 91,6 km nowych autostrad, 116 km tras ekspresowych i 41,1 km obwodnic sześciu miast. Ale firmy budowlane podkreślają, że w obliczu kryzysu liczą na więcej.

W pierwszym kwartale tego roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnęła dwa przetargi warte 1,7 mld zł. To budowa 6 km autostrady A1 z Maciejowa do Sośnicy na Śląsku i 16,7 km drogi ekspresowej nr 7 ze Skarżyska Kamiennej do Występy (w stronę Kielc).

Jednak worek z przetargami ma się rozwiązać jeszcze przed wakacjami – najbliższe trzy miesiące to czas rozstrzygnięć kilkunastu z nich - pisze "Rz". W ośmiu zostaną wyłonieni wykonawcy 36,2 km autostrady A1 z Pyrzowic do Maciejowa (obejście Śląska) i kolejnych dwóch odcinków ekspresowej siódemki (ok. 49 km). Do tego dojdzie wiele mniejszych kontraktów – w sumie prace warte będą ok. 9 mld zł.

Od początku roku sypnęło także dopiero ogłaszanymi postępowaniami – od stycznia do końca marca GDDKiA ogłosiła 19 z zaplanowanych na ten rok przetargów. Kontrakty, o które ubiegają się firmy, warte są ok. 11 mld zł. GDDKiA chce wybrać m.in. wykonawcę dwóch odcinków składających się na 47 km autostrady A4 z Rzeszowa do Korczowej, zachodniej obwodnicy Poznania oraz dwóch odcinków trasy A1 między Toruniem a Strykowem o łącznej długości 64 km.

Jak informuje "Rz", kolejne trzy miesiące roku przyniosą firmom możliwość startowania w 11 postępowaniach. Wykonawcy będą mogli się ubiegać m.in. o kontrakty na budowę trzech odcinków autostrady A4 między Tarnowem a Rzeszowem o łącznej długości prawie 72 km. W planach jest też rozpoczęcie wyboru firmy, która zbuduje 70 km autostrady A18 z Olszyny na granicy z Niemcami do Golnic (przebudowa jezdni południowej). Trasa ta stanowi odgałęzienie autostrady A4 w stronę Berlina.

Pierwszy kwartał pokazał, z jak poważnym ochłodzeniem rynku mamy do czynienia – mówi "Rz" Roman Wieczorek, prezes Skanska. – Niestety oczekiwania branży budowlanej, że inwestycje publiczne, zwłaszcza infrastrukturalne, zniwelują w jakimś stopniu spadek zamówień w innych sektorach, nie do końca się spełniły – dodaje.

Jego zdaniem w GDDKiA i w lokalnych urzędach marszałkowskich czy gminnych wciąż brakuje skuteczności w podejmowaniu decyzji i sprawności w przygotowywaniu i otwieraniu kolejnych przetargów.

źródło: tvn24.pl
PasiQ88
PostWysłany: Śro 16:04, 25 Lut 2009    Temat postu:

Łódź: Będą informować o remontach

W związku ze sporą ilością prac realizowanych na łódzkich drogach, Radni Miejscy chcą, żeby łodzianie byli odpowiednio wcześniej informowani o kolejnych remontach prowadzonych na ulicach miasta.

Od dwóch lat w Łodzi prowadzonych jest wiele remontów ulic, związanych z modernizacją wodno-kanalizacyjną czy drogową. Często remonty kojarzą się mieszkańcom z koszmarem komunikacyjnym. Dlatego Rada Miejska postanowiła przyjąć stanowisko, aby łodzianie byli odpowiednio wcześniej informowani o kolejnych inwestycjach.

Radni nie chcą, żeby mieszkańcy dowiadywali się o robotach drogowych na swojej ulicy tego samego dnia, wychodząc z domu. Tak było m.in. z łodzianami z ul. Traugutta. Informacja o pracach remontowych powinna być przekazywana nie tylko przez Zarząd Dróg i Transportu. Także wykonawca powinien być zobowiązany w umowie do informowania mieszkańców. Radni chcą, żeby najpóźniej na 20 dni (w przypadku wyłączenia dojazdu do posesji na 40 dni) przed rozpoczęciem prac, wykonawca poinformował mieszkańców o podjęciu robót. Dodatkowo powinien wyjaśnić ich przyczyny, zakres, termin rozpoczęcia i zakończenia oraz powiadomić o przewidywanych utrudnieniach. Jedynie, gdy wykonawca robót zostanie wybrany później, będzie można skrócić terminy informowania łodzian.

W blokach czy kamienicach taka informacja powinna być wywieszona np. na klatce schodowej, a w domkach jednorodzinnych dostarczona do skrzynki pocztowej. Jeśli remont będzie się odbywać na głównych ulicach, to dodatkowo wywieszane będą plakaty oraz odpowiednie tablice informacyjne.

Jedną z najpoważniejszych inwestycji drogowych zaplanowanych w Łodzi na 2009 rok jest modernizacja wiaduktu na al. Jana Pawła II, będącej jednocześnie drogą krajową nr 1. Gruntownej przebudowie zostanie poddana także ul. Pabianicka (droga krajowa nr 14) na odcinku od zajezdni MPK w Chocianowicach do granic miasta. Poza tym na modernizację w tym roku czekają ulice: Dąbrowskiego, Broniewskiego, Przybyszewskiego, al. Piłsudskiego i al. Unii Lubelskiej. Z kolei Łódzka Spółka Infrastrukturalna zaplanowała prace na ulicach: Jaracza, Gdańskiej, Kilińskiego, Żeromskiego, Zamenhoffa, Więckowskiego, 6 sierpnia, Struga, Kopernika, Legionów, Tuwima i Rewolucji 1905R.
PasiQ88
PostWysłany: Śro 16:36, 11 Lut 2009    Temat postu:

no żaden kilomter nie powstanie bo nie może powstać skoro dopiero w tym roku zaczynają budować. Więc może inaczej: wszytskie odcinki autostrad zaplanowanych w naszym województwie będa na koniec tego roku W BUDOWIE. Po za istniejącym oczywsićie już Stryków-Konin Smile
bartekGP
PostWysłany: Śro 15:01, 11 Lut 2009    Temat postu:

Czy tylko ja czegos tu nie kumam bercik twierdzi ze zaden kilometr a Ty ze wszystkie odcinki beda budowane w lodzkim w tym roku
PasiQ88
PostWysłany: Śro 14:09, 11 Lut 2009    Temat postu:

no a co ma powstać?? przeciez tego sie nie buduje w ciągu pół roku. informacja ta jest zajbista bo wynika z nich że w tym roku rozpoczną sie budowy WSZYSTKICH MOŻLIWYCH odcinków autostrad w województwie Łódzkim. Lepszej informacji nie potrzeba, w końcu COŚ sie ruszyło.
bercik
PostWysłany: Śro 11:59, 11 Lut 2009    Temat postu:

No i pięknie. Ten, kto kilka lat temu wybudował magazyny logistyczne, teraz ma powody do zadowolenia.

W tym roku nie powstanie w woj. łódzkim ŻADEN kilometr autostrady, z tego co pamiętam.
PasiQ88
PostWysłany: Śro 11:38, 11 Lut 2009    Temat postu:

WSZYSTKIE DROGI PROWADZĄ DO STRYKOWA

Miast wielkości Strykowa jest w Polsce wiele, jednak nie każde ma szansę na to, żeby stać się chociaż w jakimś stopniu rozpoznawalne w całym kraju. W przypadku Strykowa zadecydowały o tym plany budowy sieci autostrad. Dwie najważniejsze trasy tranzytowe w Polsce, budowane autostrady A1 i A2, będą się krzyżować w centralnej części kraju. Nazwa skrzyżowania tych dróg pochodzi od najbliższej miejscowości, czyli właśnie od Strykowa. Jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, to autostrady dotrą tam przed 2012 rokiem. W ciągu kilku lat Stryków stanie się jednym z największych i najważniejszych węzłów komunikacyjnych w Polsce.

Teraz i w przyszłości
Stryków to kilkutysięczne miasto położone niedaleko Łodzi, które ma wyjątkowo dobre połączenie drogowe. Obecnie przez miasto przebiega droga krajowa nr 14 i droga wojewódzka nr 708. W połowie 2006 roku oddano także do użytku 105 km odcinek autostrady A2 Konin – Stryków. Poza tym w grudniu ubiegłego roku kierowcy otrzymali do dyspozycji kolejne 5 km autostrady A2 – obwodnicy Strykowa. Dzięki temu możliwe było odciążenie centrum miasta, przez które przejeżdżało w ciągu doby nawet 20 tys. samochodów. W najbliższych latach powstaną jeszcze trzy odcinki autostrady, które będą się zaczynać lub kończyć w Strykowie: A1 Toruń - Stryków (144 km), A1 Stryków – Pyrzowice (180 km) oraz A2 Stryków – Konotopa (91 km).

A1
Budowa autostrady A1 to ogromna inwestycja, jednak tym razem skupimy się tylko na dwóch odcinkach: Toruń - Stryków i Stryków – Pyrzowice. Pierwszy, 144 km fragment trasy będzie budowany przez państwo w systemie tradycyjnym. Niestety inwestycja jest dopiero na etapie przygotowywania. Drogowcy czekają na wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację inwestycji. Budowa trasy z Torunia do Strykowa została podzielona na sześć etapów. Jeszcze w tym roku mają zostać ogłoszone przetargi na wybór wykonawców poszczególnych części autostrady. Prawdopodobnie również w tym roku (IV kwartał) ruszą pierwsze prace budowlane. Cała trasa ma być gotowa do 2012 roku.

Kolejny, najdłuższy z dotychczas realizowanych, 180 km fragment A1 ze Strykowa do Pyrzowic na Śląsku, powstanie w systemie partnerstwa publiczno-prywatnego. 22 stycznia bieżącego roku podpisano już umowę z koncesjonariuszem, czyli spółką Autostrada Południe. Koszt budowy tej trasy to 7,5 mld zł. Harmonogram prac przewiduje wybudowanie dwóch odcinków autostrady Stryków - Tuszyn (41 km) oraz Tuszyn - Częstochowa (82 km) do 31 maja 2012 roku. Z kolei odcinek Częstochowa - Pyrzowice (57 km) powstanie najpóźniej w ciągu 60 miesięcy od dnia podpisania umowy.

A2
W przypadku autostrady A2, do wybudowania został ponad 90 km odcinek od Strykowa do Konotopy (pod Warszawą). Ten fragment trasy będzie budowany w systemie partnerstwa publiczno-prywatnego. Aktualnie w dalszym ciągu prowadzone są negocjacje z dwoma firmami zainteresowanymi realizacją tej inwestycji (Autostrada Mazowsze S.A. i Autostrada Południe S.A.). Zwycięzcę tego postępowania mieliśmy poznać już w ubiegłym roku, niestety nie udało się dotrzymać tego terminu. Również kolejny termin (koniec stycznia bieżącego roku) okazał się nierealny. Pomimo tego, że upłynął termin ważności złożonych ofert, możliwe było kontynuowanie negocjacji, bo firmy wyraziły zgodę na ich przedłużenie. Według GDDKiA prowadzone od dłuższego czasu rozmowy doprowadziły do zbliżenia stanowisk strony publicznej i prywatnych oferentów, ale w dalszym ciągu konieczne jest doprecyzowanie niektórych zapisów umowy. Miejmy nadzieję, że tym razem uda się dopiąć wszystko na ostatni guzik i w ostatnich dniach lutego poznamy ostatecznie wykonawcę tego odcinka autostrady. Teoretycznie większe szanse ma spółka Autostrada Mazowsze, ponieważ Autostrada Południe jest już wykonawcą innego dużego kontraktu (A1) i istnieje ryzyko, że mogłaby nie zdążyć z budową A2 w terminie. Według planów GDDKiA, autostrada A2 ma dotrzeć do Warszawy do 2012 roku, chociaż dotrzymanie tego terminu wydaje się coraz mniej realne.
bartekGP
PostWysłany: Pią 11:53, 30 Sty 2009    Temat postu:

Bo ja zacząlem szukac tego Twojego skrótu i mi sie popieprzyla nasza kochana 708 z traktem:D
PasiQ88
PostWysłany: Pią 11:47, 30 Sty 2009    Temat postu:

wszytsko jest halo Bartku, tak jak jest na tej mapce tak wygląda w terenie. a przez rów bedzie można wjeżdżac do póki nie zacznie sie budowa A1 w kierunku Gdańska, więc mamy jeszcze spokojnie z 1,5 roku czasu używania skrótu ;p
bartekGP
PostWysłany: Czw 23:49, 29 Sty 2009    Temat postu:

cos nie halo z ta obwodnica strykowa Razz a dzis na autostrade wizedzalismy przez... rówVery Happy
bercik
PostWysłany: Czw 23:02, 29 Sty 2009    Temat postu:



To jest stara mapka, jeszcze z planowania budowy obwodnicy Strykowa. O ile mnie pamięć nie myli, to w takim wariancie otwarta jest ta obwodnica (grudzień 2008).


Swoją drogą, Piotrek - będziesz miał fajny widok z okna: skrzyżowanie autostrad Wink


A tu plany na 2009 w woj. łódzkim:



Fajnie wygląda projekt obwodnicy Krośniewic, taka prawie elipsa czy prawie koło - cholera wie jak to nazwać. Trochę dziwnie wyglądać będzie objechanie miasta od strony Poznania na Warszawę...
http://images33.fotosik.pl/353/75e53e8cdbdd6006.jpg
bercik
PostWysłany: Wto 11:55, 27 Sty 2009    Temat postu:

Grabarczyk: S8 pojedziemy już w 2013 roku

Grabarczyk zapewniał, że S8 przez Łódź będzie tańsza

Budując drogę S8 przez Łódź zaoszczędzimy ponad 700 mln zł, a trasa powstanie 2 lata przed planowanym terminem - oświadczył wczoraj w Łodzi minister infrastruktury Cezary Grabarczyk. Tydzień wcześniej Najwyższa Izba Kontroli przedstawiła dokładnie odwrotne wnioski...

NIK skrytykowała trzy ostatnie rządy za konsekwentne lansowanie przebiegu trasy S8 przez Łódź, Sieradz i Zduńską Wolę. Inspektorzy wyliczyli, że rezygnując z wariantu południowego, przez Piotrków i Bełchatów, Polska straciła szansę na pozyskanie 750 mln zł z Funduszu Spójności.

Minister Grabarczyk przeszedł wczoraj do kontrataku.


-------------------------------------------------------------------------------------
Narutowicza za tydzień

W przyszłym tygodniu powinna zostać oddana do użytku ul. Narutowicza na odcinku od ul. Sienkiewicza do al. Kościuszki. Tam właśnie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne wymienia tory. Remont tego odcinka ulicy prowadzony jest od 13 grudnia, w pierwszej wersji planowany był na sześć tygodni.

Zarząd Dróg i Transportu otrzymał od MPK informację, że remont torowiska potrwa najwyżej do 27 stycznia, tymczasem prace się przeciągną. MPK jednak zapewnia, że dotrzymuje terminu.

- Od razu informowaliśmy, że remont torowiska potrwa do końca stycznia - przekonuje Marcin Małek z biura prasowego MPK.
PasiQ88
PostWysłany: Śro 11:00, 21 Sty 2009    Temat postu:

Kolejne inwestycje drogowe w Łodzi

źródło: UM Łódź

Chociaż zima nie sprzyja realizacji inwestycji infrastrukturalnych, to łódzcy drogowcy już rozpoczynają prace na kolejnych odcinkach ulic Łodzi. Najwięcej pieniędzy pochłonie przebudowa ulicy Pabianickiej oraz wiaduktu w ciągu al. Jana Pawła II.


Kolejne inwestycje drogowe w Łodzi
Już w tym tygodniu (22 stycznia) ma ruszyć przebudowa wiaduktu na al. Jana Pawła II (droga krajowa nr 1). Początkowo zamknięty zostanie 100 m odcinek od strony ul. Wróblewskiego i 100 m fragment od strony ul. Obywatelskiej. Najpierw robotnicy zajmą się tzw. przewiązkami, czyli budową pasa, który przygotuje wiadukt tak, żeby po wyłączeniu wschodniej nitki ruch mógł się odbywać nitką zachodnią. Do końca stycznia 2010 roku zostaną wymienione podpory, płyty pomostu oraz nawierzchnia. Głównym celem prac będzie zwiększenie jego nośności z 30 do 50 ton. Koszt modernizacji wiaduktu to 15 mln zł.

Mimo niesprzyjającej aury drogowcy rozpoczęli także prace przy ul. Pabianickiej (droga krajowa nr 14) na odcinku od ul. Dorszowej do granic miasta. Ulica Pabianicka zostanie przebudowana na odcinku od ulicy Chocianowickiej do granic miasta. Zakończenie prac planowane jest na 25 lipca 2009 roku. Koszt remontu to około 41 mln zł. Warto zaznaczyć, że aż 11 mln euro na inwestycje związane z infrastrukturą miasta przeznaczyła Grupa IKEA. To dofinansowanie obejmuje wykonanie projektu budowlano-wykonawczego przebudowy ul. Pabianickiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Chocianowicką do granic miasta, przebudowę skrzyżowania ul. Pabianickiej z ul. Chocianowicką i Ciechocińską/Wędkarską, wybudowanie nowej jezdni zachodniej ul. Pabianickiej wraz z infrastrukturą techniczną od ul. Chocianowickiej oraz udział w kosztach przeniesienia torowiska tramwajowego i likwidacji starej, a także budowy nowej pętli tramwajowej.

W tym tygodniu przy ul. Łaskowice drogowcy rozpoczną także remont mostu na rzece Dobrzynce, który zostanie całkowicie zmodernizowany. Trwają również prace na ul. Zielonej na odcinku pomiędzy Piotrkowską, a Kościuszki.
Gość
PostWysłany: Śro 19:43, 03 Gru 2008    Temat postu:

Rozetto napisał:
Policja ma nowy superpojazd

Wczoraj łódzka drogówka urządziła polowanie na kierowców za pomocą naszpikowanego najnowocześniejszą elektroniką, supertajnego wozu, wartego ponad 1,2 mln zł.



Choć urządzenie pracowało zaledwie kilka godzin, zainstalowane na nim kamery sfilmowały wyczyny kilkuset kierowców.

- 24 piratów drogowych ukarano wysokimi mandatami karnymi - mówi asp. Wojciech Milecki z sekcji ruchu drogowego Komendy Miejskiej Policji w Łodzi.

Biały mercedes bus na cywilnych numerach rejestracyjnych z antenami na dachu, zwany w policji ruchomym stanowiskiem dowodzenia, prowadził działania w dwóch miejscach. Przed południem na skrzyżowaniu ul. Żeromskiego z al. Mickiewicza. Później obserwowali sytuację na skrzyżowaniu ul. Pabianickiej z al. Jana Pawła II. Zaparkowano go wówczas na ul. Przyszkole. Policjanci obsługujący superwóz wysunęli w górę antenę zamontowaną na wysokim maszcie i za jej pomocą monitorowali skrzyżowanie. Widzieli kiedy zmieniają się światła i który kierowca jadący ul. Pabianicką w stronę śródmieścia skręca w al. Jana Pawła II ze środkowego pasa lub przejeżdża skrzyżowanie na czerwonym świetle. Na kierowców łamiących przepisy czekali funkcjonariusze w oznakowanych radiowozach na al. Jana Pawła II i ul. Pabianickiej (za skrzyżowaniem). Obsługa ruchomego stanowiska dowodzenia przez radio przekazywała im informacje o kierowcach naruszających przepisy drogowe.

Policja zapowiada, że tego typu działania będą kontynuowane.

Supermercedes na wyposażeniu Komendy Wojewódzkiej Policji jest od niedawna. Takiego auta w Łodzi nie ma żadna jednostka policji w kraju. Dzięki urządzeniom, w które mercedes został wyposażony (m.in. kamery, monitory, nagrywarki, podsłuchy) można rejestrować dźwięk i obraz zdarzeń nawet ze znacznej odległości. Auto ma być wykorzystywane m.in. podczas zabezpieczania przez policję meczów piłkarskich, imprez masowych oraz działań operacyjnych.


JP na 100% !!!
Very HappyVery Happy
PasiQ88
PostWysłany: Pon 20:09, 01 Gru 2008    Temat postu:

ale mam przynajmniej nadzieje że beda tez karać policjantów, którzy bez przyczyny biją kibiców. Jak na razie są bezkarni "czarni badyci".

Po drugie taki wóz maja już od dawna w Warszawie, wiec bzdury wypisują Ci dziennikarze.
bercik
PostWysłany: Pon 16:13, 01 Gru 2008    Temat postu:

Rozetto napisał:
Auto ma być wykorzystywane m.in. podczas zabezpieczania przez policję meczów piłkarskich, imprez masowych oraz działań operacyjnych.[/b]


Oczywiście, my jesteśmy największymi łobuzami w mieście i wszystko dosłownie rozwalamy przed meczem na swojej drodze Laughing
Rozetto
PostWysłany: Pon 0:39, 01 Gru 2008    Temat postu:

Policja ma nowy superpojazd

Wczoraj łódzka drogówka urządziła polowanie na kierowców za pomocą naszpikowanego najnowocześniejszą elektroniką, supertajnego wozu, wartego ponad 1,2 mln zł.



Choć urządzenie pracowało zaledwie kilka godzin, zainstalowane na nim kamery sfilmowały wyczyny kilkuset kierowców.

- 24 piratów drogowych ukarano wysokimi mandatami karnymi - mówi asp. Wojciech Milecki z sekcji ruchu drogowego Komendy Miejskiej Policji w Łodzi.

Biały mercedes bus na cywilnych numerach rejestracyjnych z antenami na dachu, zwany w policji ruchomym stanowiskiem dowodzenia, prowadził działania w dwóch miejscach. Przed południem na skrzyżowaniu ul. Żeromskiego z al. Mickiewicza. Później obserwowali sytuację na skrzyżowaniu ul. Pabianickiej z al. Jana Pawła II. Zaparkowano go wówczas na ul. Przyszkole. Policjanci obsługujący superwóz wysunęli w górę antenę zamontowaną na wysokim maszcie i za jej pomocą monitorowali skrzyżowanie. Widzieli kiedy zmieniają się światła i który kierowca jadący ul. Pabianicką w stronę śródmieścia skręca w al. Jana Pawła II ze środkowego pasa lub przejeżdża skrzyżowanie na czerwonym świetle. Na kierowców łamiących przepisy czekali funkcjonariusze w oznakowanych radiowozach na al. Jana Pawła II i ul. Pabianickiej (za skrzyżowaniem). Obsługa ruchomego stanowiska dowodzenia przez radio przekazywała im informacje o kierowcach naruszających przepisy drogowe.

Policja zapowiada, że tego typu działania będą kontynuowane.

Supermercedes na wyposażeniu Komendy Wojewódzkiej Policji jest od niedawna. Takiego auta w Łodzi nie ma żadna jednostka policji w kraju. Dzięki urządzeniom, w które mercedes został wyposażony (m.in. kamery, monitory, nagrywarki, podsłuchy) można rejestrować dźwięk i obraz zdarzeń nawet ze znacznej odległości. Auto ma być wykorzystywane m.in. podczas zabezpieczania przez policję meczów piłkarskich, imprez masowych oraz działań operacyjnych.
bercik
PostWysłany: Nie 23:54, 30 Lis 2008    Temat postu:

Bezużyteczna S8

Samorządowcy w regionie przecierają oczy ze zdumienia. W osłupienie wprawiły ich warianty przebiegu wywalczonej drogi ekspresowej S8. Chodzi o odcinek między Sieradzem a Łodzią. Projektanci z firmy Mosty w Katowicach przygotowali kilka wersji drogi. Warianty łączy jedno - niemal na całej trasie z Sieradza do Łodzi nie ma węzłów, a zatem i zjazdów. Projektanci pominęli Łask i Zduńską Wolę, dla których trasa ma strategiczne znaczenie. W Sieradzu zaplanowali jeden węzeł, choć wcześniej miały tu być dwa.

Według planów, z drogi, o którą długo walczyli mieszkańcy miast między Łodzią i Sieradzem, będzie można zjechać w Róży koło Rzgowa, w okolicach Dobronia i w Sieradzu. Takie rozwiązania zdumiały mieszkańców i zmobilizowały do działania.

- Projektanci nie poprosili nas o opinię przy planowaniu wariantów trasy - denerwuje się Julia Rol-Reszka, naczelnik wydziału gospodarki przestrzennej w Zduńskiej Woli. - Przysłali do nas jedynie pismo z prośbą o wydanie wypisu z planu miejscowego. Na szczęście dołączyli mapy. To z nich dowiedzieliśmy się, że w żadnym wariancie nie ma u nas węzła!

Podobne pisma otrzymali urzędnicy w Sieradzu i Łasku. Renata Strzałkowska z sieradzkiego magistratu ma nadzieję, że projektanci zbierają informacje do kolejnych wariantów, prosząc urząd o dodatkowe dokumenty. Podobnie myśli burmistrz Łasku Gabriel Szkudlarek.

Co na to Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Łodzi? - Trwa pierwszy etap studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego. To czas, by samorządy wypowiedziały się o wariantach ósemki. Ich uwagi przekażemy projektantowi - wyjaśnia Maciej Zalewski, rzecznik GDDKiA.

Problem w tym, że projektanci S8 wcale nie muszą brać pod uwagę opinii lokalnych władz. Wystarczy, że powołają się na ustawę o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji, która umożliwia budowę trasy bez uzgodnień z samorządami.

W Łasku, Zduńskiej Woli i Sieradzu nie lekceważą tego pesymistycznego założenia. Sieradzanie już odpowiedzieli, że zaniepokoiło ich powiązanie ósemki z krajowymi drogami tylko jednym węzłem. Także w Łasku przygotowują jednoznaczne stanowisko. Nie odpuszczą planowanych tutaj dwóch węzłów przy lotnisku i blisko miasta. Walkę zapowiada też Zduńska Wola, która miała dostać jeden węzeł na południu miasta w pobliżu ulicy Widawskiej. Podobnie Łask.

- Ta trasa miała nam służyć i odciążyć drogi krajowe. Dlatego będziemy o nią walczyć - zapowiada burmistrz Łasku. - Zapukamy do każdych drzwi, mamy też senatora, który od początku popiera ósemkę.

Senator Andrzej Owczarek jest optymistą. - Wiem, że zjazdy nie zostały zaprojektowane, ale tak nie zostanie, bo S8 ma pełnić zarówno funkcję komunikacyjną, jak i gospodarczą.

A co na to projektant? Nic.

- Pracujemy dla Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad i nie mamy upoważnienia do kontaktów z prasą - unika odpowiedzi Krzysztof Markowicz, dyrektor do spraw projektowych firmy Mosty.
PasiQ88
PostWysłany: Wto 12:09, 25 Lis 2008    Temat postu:

bercik napisał:
Zachodnią otworzą dopiero 20 grudnia.


Pracownicy firmy Lambdar, wykonawcy remontu ul. Rzgowskiej, czekają na zapowiadane ocieplenie.



Niestety nie wróże nic dobrego z ta Rzgowską skoro remontuje je firma lambdar. Wykonywała u mnie remont drogi wojewódzkiej 708. odcienek 1km, remontowała przez 4 miesiące! jakość wykonania też jest świetna, po 1,5 roku sa miejsca gdzie asfalt sie zapada ! Na koniec dodam to co dowiedziałem sie od znajomego pracującego w tej firmie. Kierownik produkcji masy asfaltowej z wykształcenia jest... kucharzem Very Happy

Na przyszłość: nie polecam tej firmy z Aleksandrowa.
bercik
PostWysłany: Wto 11:04, 25 Lis 2008    Temat postu:

Zachodnią otworzą dopiero 20 grudnia.
Śnieg przeszkodził w remoncie ul. Rzgowskiej. Pod koniec ubiegłego tygodnia drogowcom udało się zejść z odcinka od Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki do granic miasta. Teraz, w związku z nadejściem zimy, nie wiadomo, kiedy robotnicy pojawią się na drugiej jezdni.

Pracownicy firmy Lambdar, wykonawcy remontu ul. Rzgowskiej, czekają na zapowiadane ocieplenie.

- Pogoda ma się poprawić już w środę - mówi Renata Borkowska-Kubiak, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu.

A wykonawca zapewnia, że remont ul. Rzgowskiej, od granic miasta do ICZMP, zakończy do 15 grudnia.

Pięć dni później, 20 grudnia, powinna być oddana do ruchu wschodnia jezdnia ul. Zachodniej między ul. Ogrodową a Drewnowską. Optymistycznie zakładano, że nastąpi to w ostatnich dniach listopada.

- Wykonawca ma drobne opóźnienie, bo musiał zmienić technologię robót. Ale zgodnie z umową, termin zakończenia prac na Zachodniej przez firmę Skanska to koniec grudnia - podkreśla Renata Borkowska.

Za to można już jeździć ul. Ogrodową, między Nowomiejską a Zachodnią.

Przedłużyć może się remont ul. Broniewskiego, między al. Rydza-Śmigłego a ul. Rzgowską. Zaplanowano go do 15 grudnia, ale prace miały przebiegać na połowie każdej jezdni. Teraz zmniejszono ich zakres, żeby po ul. Broniewskiego jak najdłużej mogły kursować autobusy. Dodatkowym utrudnieniem dla kierowców będzie zamknięcie części ul. Kilińskiego, czego wymaga remont ronda Broniewskiego. Remont planowany jest jeszcze w tym tygodniu.
PasiQ88
PostWysłany: Pon 17:42, 24 Lis 2008    Temat postu:

Łódź: Strykowska połączy miasto z autostradami
2008 - 11 - 24 | 16:17
źródło: UM Łódź ; mojeauto.pl
mojeauto.pl
Ulica Strykowska w Łodzi ma w przyszłości łączyć miasto ze skrzyżowaniem autostrad A1 i A2. W tej chwili jest niestety mocno zaniedbana, brakuje oświetlenia i chodników. Często zdarzają się także groźne wypadki. O modernizacji tej drogi mówi się już od wielu lat.


Łódź: Strykowska połączy miasto z autostradami
Trasa wylotowa z Łodzi w kierunku Łowicza, ulica Strykowska (znajduje się w ciągu drogi krajowej nr 14) to także planowane połączenie aglomeracji łódzkiej z autostradami A1 i A2, które będą krzyżować się pod Strykowem. Obecnie niestety przejazd tą drogą jest dosyć niebezpieczny. Brak latarni, chodników i poboczy sprawia, że często dochodzi tam do groźnych, śmiertelnych wypadków.

Gruntowna modernizacja tej trasy jest w planach od kilkunastu lat. O interwencję w sprawie Strykowskiej mieszkańcy poprosili miejskich radnych. Radni Lewicy proponują, aby poprawę bezpieczeństwa zacząć m.in. od zamontowania przy ul. Strykowskiej fotoradarów, pulsujących pomarańczowych świateł, oznakowania poziomego jezdni i montażu świateł z przyciskiem do ich zmiany.

Ważne jest codzienne bezpieczne życie mieszkańców, ale też jej nowoczesne skomunikowanie z autostradami A1 i A2. Dlatego konsultacjom środowiskowym poddanych zostanie kilka wariantów przebudowy ul. Strykowskiej od ul. Wycieczkowej do granic miasta, m.in. rozbudowa ulicy w dotychczasowym przebiegu (poszerzenie do trzech pasów ruchu w każdym kierunku), albo poprowadzenie zupełnie nowej arterii w innym miejscu. Przebieg drogi budzi jednak spore emocje. Mieszkańcy obawiają się, że ruchliwa arteria (o szerokości 70 m) będzie przebiegać bezpośrednio w sąsiedztwie ich domów.

Budowa nowej drogi po akceptacji łodzian i zachowaniu wszelkich wymogów dotyczących ochrony środowiska rozpocznie się nie wcześniej niż w 2011 roku. Ze względu na wysokie koszty inwestycji, niezbędne będzie pozyskanie środków unijnych.

Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin